Boze Kijkers Reageren Furieus: ‘Lang Leve de Liefde’ Wordt Misbruikt voor 18+ Content Promotie

In de populaire datingshow Lang Leve de Liefde op SBS6 hebben kijkers opnieuw hun ongenoegen geuit over deelnemers die het programma gebruiken om hun eigen 18+ content te promoten. Deze keer betreft het Emily, een jonge vrouw die openlijk haar platform ‘AlleenFans’ aanprijst tijdens haar deelname aan de show.


📺 Het doel van Lang Leve de Liefde

Het concept van Lang Leve de Liefde is simpel: twee onbekenden worden gekoppeld en brengen minimaal 24 uur samen door in een villa, in de hoop dat er liefde ontstaat. Het programma is bedoeld om mensen te helpen een serieuze relatie te vinden, weg van de vluchtige ontmoetingen via datingapps


😡 Kritiek op deelnemers die 18+ content promoten

Echter, de laatste tijd verschijnen er steeds vaker deelnemers die duidelijk meer geïnteresseerd zijn in het vergroten van hun online bekendheid dan in het vinden van liefde. Emily is daar een recent voorbeeld van. Tijdens haar deelname aan de show promootte ze openlijk haar ‘AlleenFans’-account, een platform waar ze expliciete content deelt tegen betaling.

Kijkers op sociale media zijn hierover boos. Ze voelen zich misleid doordat de show wordt gebruikt voor persoonlijke promotie in plaats van het bevorderen van echte relaties. Een kijker op Facebook merkte op:

“Ze zit daar niet voor de liefde. Maar voor meer naamsbekendheid om zo haar platform te vergroten. Prima hoor dat ze haar eigen keuze maakt om het meest kostbare wat zij heeft (haar lichaam) te verkopen. Maar laten wij het niet gaan normaliseren. Zogenaamde vrijheid ammehoela. Ze bezwijkt gewoon onder de seksistische druk en laat zich gebruiken als lustobject. Een vrouw is veel meer waard en heeft veel meer in petto dan het verkopen van haar lichaam.”

Deze kritiek sluit aan bij eerdere zorgen over deelnemers die het programma gebruiken voor persoonlijke gewin in plaats van het vinden van liefde.


📢 Reactie van de makers

De makers van Lang Leve de Liefde hebben nog niet gereageerd op de recente kritiek. Eerder gaven ze aan dat ze deelnemers zorgvuldig selecteren op basis van hun motivatie en intenties. Het is echter duidelijk dat de perceptie van de kijkers steeds belangrijker wordt, vooral in het tijdperk van sociale media.


🔍 Conclusie

De discussie over deelnemers die 18+ content promoten in Lang Leve de Liefde roept vragen op over de grenzen tussen entertainment en commerciële zelfpromotie. Terwijl sommige kijkers begrip hebben voor de keuzes van de deelnemers, vinden anderen dat het programma zijn oorspronkelijke doel – het bevorderen van echte relaties – uit het oog verliest. Het is afwachten of de makers van de show maatregelen zullen nemen om de integriteit van het programma te waarborgen.